Skanne, er du fortsatt en av de som bruker tid på det, på å skanne bilag? Da er de gode nyheten er at du har mulighet å spare penger!

Skanne, det var engang

Før i tiden betydde det å være digital og papirløs at du først tok et papir, skannet dette og sendte det inn i regnskapsystemet.

Skanne

Vi kjenner mange som var vant til å motta faktura på epost, skrive ut denne, skrive kommentarer, signere,skanne inn og sende til neste kollega som skrev ut og signerte faktura for å så skanne den inn og sende til regnskapsfører.

Helt unødvendig, og dyr operasjon

Jepp, en unødvendig, ekstra oppgave, og en operasjon som koster penger. Nå har du mange andre muligheter for å unngå papir når du leverer bilag til regnskapsystemet:

  • Be dine leverandører sende elektronisk faktura (EHF)
  • Få inngående faktura sendt direkte i regnskapssystemet som PDF via epost
  • Hent ut betalings-bilag fra nettbank som PDF og sende direkte i regnskapet på epost.
  • Bruke egen app for utlegg – ta bilde – skriv kommentarer og send direkte inn i regnskapet for automatisk utbetaling
  • Bruk reiseregning på mobil og lag reiseregningen underveis – send direkte inn i regnskapet for utbetaling

Dette vil gjøre alle fakturaer, bilag og fakturainformasjon digitale, søkbare og oppdaterte. Slik blir de lett tilgjengelig med en gang. Regninger og fakturaer sendes deg direkte elektronisk for godkjenning fra regnskapsystemet. Da kan du skrive kommentarer og beskjeder elektronisk.

Er du interessert i å vite hvilke andre oppgaver du kan digiTALLisere? Vi hjelper deg å finne ut hvordan du kan spare tid.

Kontakt oss for en gratis gjennomgang og analyse.

Categories: Nyttige tips